EFOP 3.3.5-17-2017-00049
EFOP 3.3.5

KÖNYVTÁR és KOMPETENCIA

Az iskolai könyvtár szerepe a kompetenciamérés hatékonyságának növelése érdekében című műhelymunkán vettem részt Debrecenben a Tóth Árpád Gimnázium könyvtárában. Könyvtárostanárok cseréltek véleményt arról, hogy milyen lehetőségei vannak az iskolai könyvtárosoknak az intézmények életében egyre gyakrabban előforduló kompetenciamérés hatékonyságának növelésére. Évente újabb kompetenciaterületek kapcsolódnak be a mérések körébe, amelyek a diákoktól speciális felkészültséget igényelnek. A telefonhasználat nem hozza magával az igényes internethasználatot. Nem tudnak jól válogatni a tanulók a rájuk ömlő információrohamból. A forráshasználat hitelességére a könyvtáros tudja felhívni a figyelmét bekapcsolódva az informatika, magyar, vagy osztályfőnöki órákba. A középiskolában átalakuló új érettségi követelmények már a jelenlegi tanévtől igénylik ezt.
A műhelymunka során egyértelművé vált számomra, hogy a könyvtárak és a könyvtárosok feladata is átalakulóban van és az új információhordozók szerepét nem becsülhetjük le sem a nagyvárosi, sem a kisvárosi iskolákban. A gyorsaság, hiteles forráshasználat megtanítása segítség lehet a diákoknak a felkészülésben.

Dr. Tóthné Sándor Györgyi
könyvtárostanár
image image
image
image
image
image
image