EFOP 3.3.5-17-2017-00049
EFOP 3.3.5

MESETERÁPIA A GYAKORLATBAN

„Aki a meséket megtalálja, az az élet forrásából iszik.”
Gyakorlatorientált meseterápiás előadáson vehettem részt a POK szervezésében régi tehetséggondozó csoporttársam Ludmann Szilvia előadásában, aki jelenleg tehetséggondozó és fejlesztőpedagógusként dolgozik.
Előadásában hallhattunk arról, hogy a mese létfontosságú információkat közöl a világ működéséről és az ember életfeladatairól, egységes világképpel bír, a rend elvesztéséről és megtalálásáról szólnak rendszerint a mesék.
A „Szárnyalj velünk!” óvodásoknak szóló Jógyakorlat rejtelmeibe, műhelytitkaiba kaptunk betekintést, mely nem csak az 5-7 éves óvodásokat, hanem az óvodapedagógusokat és a gyerekek szüleit is megszólítja a siker érdekében.
A 15 alkalomra felépített foglalkozássorozat mindig élőszavas mesemondással, ráhangolódással zajlik. A témaválasztás igazodik a csoport összetételéhez, problémáihoz. Téma lehet a bátorság, félelem (A kisegér nagy utazása, eszkimó mese), a természet változásai, idő (A nappal és az éjszaka, indián mese)
Útmutatót kaptunk a foglalkozások felépítéséhez, a helyszín megválasztásához.
Könyvtáros szemmel különösen értékesnek tartom a könyvajánlásokat és az interneteslinkek megosztását, a képzési lehetőségeket, Boldizsár Ildikó és Bajzáth Mária által vezetett kurzusokra.

Dr. Tóthné Sándor Györgyi
image
image
image
image
image