EFOP 3.3.5-17-2017-00049
EFOP 3.3.5

„OVIMAGYAR” MONDÓKÁK TANULÁSA AZ OVISULIBAN
A Hajdúdorogi Móra Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában 2021. november 17-én került sor az ovisuli iskolaelőkészítő következő foglalkozására.
A szülők részéről egyre nagyobb érdeklődés tapasztalható. A gyerekek nyitottabbak, nagy izgalommal várják az újabbnál újabb feladatokat. Kolléganőmmel, Urgyánné Fekete Ágnes tanítónővel változatos tevékenységeket biztosítunk számukra.
A Móra Kuckóban beszélgetőkörrel kezdődött a foglalkozás, melynek témája mondókák tanulása volt. A kötetlen beszélgetés során felelevenítettük a korábban tanultakat, majd újak következtek. Hiszen a mondókák ismétlésével gyarapodik szókincsük. Sokkal könnyebben, élvezetesebben és egyszerűbben rögzülnek, ha közben a gyerekek el is játsszák, ezzel szinte át is élik, amit mondunk.
A mozgással kísért mondókázás rendkívül jó hatással van a ritmus és mozgás összehangolt működésére, ezenkívül a figyelem és memória fejlődésére is, ugyanis meg kell jegyezniük, melyik szövegrészhez melyik mozgás tartozik. Szerep jut a testrészek megnevezésének és a téri irányok érzékelésének is, ezzel segítve a testséma és a téri tájékozódás fejlődését. Sőt kiválóan alkalmasak az esetleges hangképzési, kiejtési hibák kiküszöbölésére is. A foglalkozás végén a játék sem maradhatott el.
Bízom benne, hogy sikerült megszerettetni a gyerekekkel az anyanyelv szépségeit.

Fodor Györgyné

image
image
image
image
image