EFOP 3.3.5-17-2017-00049
EFOP 3.3.5

MOZGÁSTERÁPIA A MÓRÁBAN


Iskolánkban az Ovi-suli program keretén belül két alkalommal tartottam előadást a leendő első osztályos szülők számára. Az első alkalom novemberben volt, ahol az elsődleges téma a gyerekek motoros készségének fejlődése és fejlesztésének lehetősége nagycsoportos óvodás és kisiskolás korban.
A gyermeki idegrendszer fejlődése szorosan összefügg a mozgással és a fizikai aktivitással. Az idegrendszer kialakulása és működése alapvetően fontos a gyermek egészséges fejlődése és tanulása szempontjából. A mozgás és a fizikai aktivitás az idegsejtek összekapcsolását hozza létre a gyerekek agyában. Ezek az idegi kapcsolódások kulcsfontosságúak az információ átadásában és feldolgozásában, ezáltal a tanulásban.
A mozgás a kognitív fejlődésen túl nagy szerepet játszik az érzelmi és szociális készségek fejlődésében is. A játékos, mozgásos tevékenységek során a gyerekek tanulnak együttműködni másokkal, tanulják a türelmet, empátiát, megtanulják kezelni érzelmeiket.
Ezek a kiragadott gondolatok az előadásom első részéből, ahol remélem mindenki megértette, hogy miért is fontos, hogy gyermekük minél többet mozogjon, fizikailag aktív legyen.
A második előadásra április 16-án került sor. Itt elsősorban az iskolaérettségről beszéltem. A gyerek iskolai boldogulása szempontjából nem mindegy, hogy milyen képességekkel, készségekkel érkezik az iskolába. Beszéltem a szülői szerepekről, hogyan segítheti a család, hogy a gyerek megállja a helyét az első osztályban. Előadásomnak legfontosabb célja az volt, hogy felkészítse, megnyugtassa a szülőket ebben az átmeneti időszakban, és segítsen nekik abban, hogy megfelelő támogatást nyújtsanak gyermeküknek az iskolakezdéshez. Minden gyerek saját tempójában és egyedi módon éri el az iskolaérettséget. „Megérik, mint az alma a fán.”
Az előadás utolsó részében saját élményű mozgásfejlesztésben volt részük. Az anyukák kipróbálhatták magukon a homloklebeny-gyakorlatok áldásos hatását.
6S Method játékaival komplex fejlesztést végeztünk. A Sportmanji játékokkal többek között fejlesztettük a figyelmet, koncentrációt, végrehajtó funkciókat, finommotorikát, szem-kéz koordinációt, memóriát, szerialitást, testközépvonal átlépést, oldaldifferenciálást, végtagizolációt, testsémát, téri tájékozódást, nagymozgások koordinációját, reakcióidőt, egyensúlyt, állóképességet. A gyakorlatok elején és végén egy teszt segítségével lemértük, hogy mennyit változott a mentális állapotuk a játékok végére.

Zsadányi Csabáné tanítónő
mozgásfejlesztő terapeuta
6S Method fejlesztő
image
image
image
image
image