EFOP 3.3.5-17-2017-00049
EFOP 3.3.5

TANTÁRGYI KAPCSOLÓDÁS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN AZ OH TANÁRI KÉZIKÖNYVEI ALAPJÁN
2022. 04. 06.
Az előadáson 4 nagy témáról volt szó. Ezek voltak a tantervi változások, a kulcskompetenciák, a tanulási eredmények és a vizuális kultúra tényleges kapcsolódási pontjai.
Nos mivel a rajzoktatás főként gyakorlati és nincs konkrét feladat megadva az adott témához ezért teljesen az adott oktatóra van bízva hogy hogyan dolgoz fel egy-egy témát. Ez alapján kijelenthető, hogy nem egy kötött tantárgyról beszélhetünk.
Megemlített egy hasznosnak tűnő kézikönyvet, ami a Tanári kézikönyv a Vizuális Kultúra tantárgy tanításához címet kapta. A 2020-as NAT hoz kötődik és tele van hasznos infóval a különféle témák feldolgozásával kapcsolatban.
Ezt követően a NAT változásairól volt szó. Több témát is boncolgatott. Az egyik ilyen változás a tanuló központúra való váltás. A következő a differenciálás. A differenciálás témákon belül úgy lehetne hasznosan megoldani, hogy két féle feladatot adunk ki a tanulóknak. Egy lányos és egy fiús verziót. Így tévé izgalmasabbá vagy érdekesebbé az adott témát. Majd az utolsó részlet volt a jelenségalapú, problémamegoldó, projektmunka. Itt főként azt taglalta, hogy az alkotva befogadás folyamatán keresztül hogyan lehet és kell is közelebb kerülni a tanulókhoz így segítve, megértve őket.
A tanulás, az egymással való kommunikáció, a digitális fejlettségi szint növelése, a személyes és társas kreativitás és a munkavállalói képességek fejlesztése az ami ezt a tantárgyat kell hogy jellemezze.
Nemcsak a gyerekek, hanem kollégák közötti szoros kapcsolattartás, kommunikáció az ami elősegítheti a saját vagy akár más tantárgy előrelépését, fejlődését. Valamint nem kellene elhanyagolni a művészettörténet oktatását sem. Valahogy beépíteni a hétköznapokba. De nem is lenne annyira fontos a kronológikus művészettörténet inkább a régióra jellemző néprajzi kultúra megismertetése.

Lejegyezte: Tarpai Péter
image
image
image
image
image