Mislovics Andreának hívnak. Pályafutásom egésze Hajdúdoroghoz köt, két időszakot kivéve, amikor középfokú tanulmányaimat az Erdei Ferenc Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskolában végeztem, majd ezt követően a felsőfokú tanulmányaimat a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Karán, a Kossuth Lajos Tudományegyetem jogutód intézményében, nappali tagozaton folytattam, ahol történelem-néprajz szakos tanárként, etnográfusként illetve muzeológusként szereztem diplomát 2000-ben.
Ez utóbbi specializációnak köszönhettem, hogy Hajdúdorog város vezetősége megkeresett és lehetőséget biztosított számomra, hogy valósítsak meg a városban egy múzeumi egységet. Kiállítások rendezésével, tudományos publikációk megírásával, a Tájház korhű berendezésével tettem eleget a fenntartó elvárásának. Ez az egyik kapcsolódási pontom a Hajdúdorogi Móra Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolához. Pályázatok kiírásával, közös kiállítás-rendezéssel, történelem, hon- és népismeret órák megtartásával, múzeumpedagógiai foglalkozásokkal az általános iskolások körében kialakítottam a múzeumbarátiságot. Munkakörömből adódóan kulturális rendezvények szervezését is végeztem. Ezáltal újra és újra kapcsolatba kerültem a Móra Iskola pedagógusaival; a pedagógusi munkát segítő személyekkel; ügyviteli-technikai dolgozókkal, szülőkkel és a diákokkal.
A harmadik kapcsolódási pontom az intézményhez, bár ez csak helyszíni, a Sziltop Oktatási Nonprofit Kft. által fenntartott Kölcsey Ferenc Gimnázium Hajdúdorogi Tagintézménye. Az általános iskolai, középiskolai, sőt főiskolai tanítási gyakorlatok után itt nyílt lehetőségem a pedagógiai gyakorlat megszerzésére. 2000 óta középiskolai tanárként dolgozom, 2003-tól pedig a tagintézmény-vezetői feladatokat is ellátom.
Hiszek a megújulásban, az oktatás szerepkörének fontosságában, a pedagógus személyiségének jelentőségében.
Igazgatói megkeresés révén vállaltam el a Hajdúdorogi Móra Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola intézményvezető-helyettesi kinevezést 2017. augusztus 1-jei kezdettel. Az intézmény elkötelezettjeként minden fórumon az iskola érdekeit képviselem, szakmai munkámmal segítem annak további erősödését, megújulását. Két éve, mint intézményvezető-helyettes, és mint történelem-néprajz szakos tanár törekszem erre, és erősítem a társadalomtudományi munkaközösség munkáját. Megítélésem szerint jó munkakapcsolatot építettem ki a kollégákkal.
Szakmai kérdésekben egyeztetve - hatékony tanulási-tanítási módszerek alkalmazásával - tudatosan törekszem a képességfejlesztésre, differenciált munkára a tanítási órákon, az egyéni képességek kibontakoztatására, a tanulási nehézséggel küszködők kiszűrésére, felzárkóztatásuk megszervezésére.
Gondoskodom - a történelem szakos kolléganővel együttműködve - a tehetséges tanulók neveztetéséről országos, városi versenyekre. Minden nevezést követően segítséget nyújtok a felkészítésben, az esetlegesen felmerő kérdések megoldásában. A tanulók elnevezése alapján: „Országgyűléseket” hívunk össze – a felkészítő, értelmező munka érdekében.
2018/2019. tanév óta lehetőségem van hon- és népismereti óra tartására is, ahol az elméleti alapokon túl, gyakorlati feladatok megoldásával ismerkedünk meg hazánk, városunk értékeivel, hagyományaival, ünnepköreivel.
Mindkét évben aktív szerepet vállaltam a Pályaorientációs nap megszervezésében, amely segítséget nyújthat az iskola tanulóinak a pályaorientálódásban.
Hathatós szerepem van az intézményi marketing kapcsolatok megerősítésében. Segítem a Mórás honlap folyamatos fejlesztését. Szakmai felkészültségem biztosítja a közzétételi lista aktualizált változatát, valamint az országos vezetői és intézményi ellenőrzés előkészítő munkájában is hatékonyan közreműködtem.
Ettől a tanévtől kezdve pedig megbízott intézményvezetőként bizonyíthatom, hogy munkásságom egész eddigi tevékenységét a tudás megszerzése hatotta át és a segítőkészség irányította. Szeretném, ha ez továbbra így is maradna.
|