Gyerekek és pedagógusok egyaránt várakozással tekintettek az idei pályaorientációs napunkra, hiszen a korábbi évek hasonló rendezvényei nagy népszerűségnek örvendtek.
A nap elsődleges célja, hogy a tanulók tájékozódjanak a szakmák, foglalkozások világában. Saját képességeikre és önismeretükre alapozva, valamint az adott szakma kívánalmaival összhangban hozzák meg majdan a továbbtanulással kapcsolatos döntéseiket.
Semmi nem pótolhatja a valós helyszínen szerzett tapasztalatokat. Ezen elvünk, valamint a kisvárosunk által kínált korlátozott lehetőségek miatt a tanulók utaztatására törekedtünk.
Tanítványaink közel fele utazhatott hat, városon kívüli helyszínre a Hajdu-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, a Hajdúböszörményi Tankerület valamint iskolánk alapítványának támogatásával.
A 3-4. osztályosok Derecskén, az ország legszebbnek nyilvánított farmján remek kertpedagógiai program tevékeny résztvevői voltak.
A nagyobbak Debrecenben az Alföldi Nyomda valamint a Klinika szakmáinak, foglalkozásainak rejtelmeit ismerhették meg. Várakozáson felüli érdeklődés övezte a Könnyűipari-, valamint a Beregszászi Szakközépiskolák tanműhelyeiben tett látogatást.
A sikeres családi vállalkozás mögött húzódó kőkemény munkával szembesültek a hajdúnánási Martinek Farmra látogatók.
Városunkban a Vízmű, a Szent György Patika, a GAMESZ és a Szakál-tanya dolgozói kalauzolták a szakmák világában a gyerekeket.
Vendégek és nagyszerű programok várták az iskolában maradókat is. A hajdúböszörményi Széchenyisek több szakma tárgyi kellékeit, interaktív lehetőségeit és a tájékoztatást biztosították a gyerekeknek. Szakmabemutató kisfilmek, pályaorientációs játékos feladatok biztosították az idő maximális kihasználását.
A kisebbek a fazekas irányításával készítettek kedves kis agyagfigurákat, majd az őszidős nénik társaságában kalácskákat sütöttek, salátát készítettek. A honvédség és a rendőrség helyszínein az aktív érdeklődést csak a következő csoport megjelenése szakította meg.
Az iskola tankonyhájában a szakácsmesterséget próbálgatták a lányok. S hogy mit csinál egy táncpedagógus? A hozzá látogató kis csoportot lépéselemekre, azok összekapcsolására tanította.
E rendezvényünk hagyományos velejárója az épületet betöltő sült tök és fahéjas alma illata, melyből bárki jóízűen csemegézhetett.
Önfeledt nap volt, sok-sok vidám, elégedett gyermekarccal. Még mindig a fülünkben csengenek a gyermekhangok: „ez nagyon jó volt!”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|