Augusztus 31-én, délután különleges iskolai rendezvényen vehettünk részt a Hajdúdorogi Móra Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában.
A díszudvaron összegyűlt tanítványok és szüleik először a hagyományos és digitális munkarendben kiemelkedően dolgozó diákok jutalmazásának és sikereinek örülhettek. Röviddel ezután megnyitották iskolánk és városunk vezetői az új tanítási évet.
Az ünnepség elején Mislovics Andrea, iskolánk igazgatója köszöntötte a vendégeket, városunk polgármesterét, Horváth Zoltán urat, valamint a hajdúdorogi nevelési, közgyűjteményi és kulturális intézmények vezetőit. Külön kiemelte az iskolánkat választó kezdőket és szüleiket, megköszönve bizalmukat. Megnyugtatta őket: jól választottak, mert intézményünkben felelősségteljes, szakmailag elismert oktató-nevelő munka folyik, utalva a korábban kiosztott jutalomkönyvek sokaságára. Hatvanegy tanuló vihetett haza kitűnő bizonyítványt és 163 diákunk végzett négyes átlag fölött.
Ekkor iskolánk elsős tanulói, a nyolcadikosok kíséretével együtt bevonultak és elfoglalták helyüket a díszudvaron. Letették MÓRÁS esküjüket, és a végzősök nyakukba akasztották az iskolánkhoz tartozást jelképező – intézményi logóval ellátott – szalagot.
Meglepetésként ért mindannyiunkat, amikor a megszeppent elsősök műsorral örvendeztették meg az egybegyűlteket, a számolós-dalos produkciót a Gólyatáborban tanulták tanítóikkal Nagy Imre Pálnéval, Szilágyiné Szalka Enikővel, Szakál Antalnéval, Fodor Györgynével és Zsadányi Jánosnéval.
„Jó Mórásnak lenni!”- hangzott el ismét az ismerős jelmondatunk. Amikor ezt hallottuk, kiváltságosnak éreztük magunkat, mert úgy gondoltuk, a diákok és tanárok is várják már, hogy elkezdődjön az új tanév.
Tele vagyunk tervekkel, ötletekkel, s ez az érzés egyszerre motivál és lendületet ad. Az ünnepi hangulatot városunk polgármesterének tanévnyitó szavai zárták. Következett a Szózat, majd az iskolai zászló kivonulása trombitaszóra.
Az ünnepség véget ért, s ezzel együtt a 2020/2021-es tanév elkezdődött.
Dr. Tóthné Sándor Györgyi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|